Залізничний вокзал Севастополя

Історія

Севастопольський залізничний вокзал Залізничний вокзал Севастополя

Його історія почалася за довго до появи на Кримському півострові залізниці, як сполучної ланки півострова з материковою частиною країни. Колись на цьому місці Південної затоки Ахтіарської бухти була драговина, і лише грандіозне будівництво нового адміралтейства за ініціативою адмірала Лазарева (1788 – 1851), що привело до знесення вершини східного її берега, врятувало ситуацію – зрізаний грунт транспортувався частиною на підводах, частиною по рейках на кінній тязі (перший в Криму ділянка залізничного шляху протяжністю один кілометр) в цей район.

Болотиста ділянка була засипана, отримавши назву Пересип, щоб у 1875 році послужити майданчиком для будівництва залізничного вокзалу вітки Лозова – Севастополь, протяжністю шістсот п‘ятдесят кілометрів з пасажирським та вантажним сполученням.

Свою цілодобову вахту вокзал ніс в плоть до останніх трагічних днів Другої світової, коли його рейки служили відправною точкою для рейдів грози німецьких військ легендарного Зеленого привіда, що воював за рідне місто під час оборони 1941 – 1942 років, а так само в якості однієї з останніх тонких сполучних ниток з великою землею, хоча стіни його перетворилися на руїни.

Побудовану заново на колишньому фундаменті з використанням збережених елементів будівлю Севастопольського залізничного було спроектовано групою архітекторів інституту Союзтранспроект і втілене в життя в період з 1948 по 1950 рік.

Платформи залізничного вокзалу в Севастополі Платформи севастопольського залізничного вокзалу

Залізничні ворота вірою і правдою служать місту і понині, тим більше що у 2002 році була проведена їх генеральна реконструкція, яка зачепила весь комплекс вокзальних споруд.

Архітектура

Центральна одноповерхова симетрична будівля комплексу залізничної станції Севастополь (площа приміщень більше трьох тисяч метрів), куди входять так само будівля приміських і попередніх кас, чотири пасажирські платформи, багажне відділення і привокзальна площа, є його домінантою, хоча західний фасад і перекритий навісами платформ.

Вона побудована в стилі класичного сталінського ампіру з арочними віконними прорізами і пишними ліпними елементами, трьома виходами під пологим трикутним фронтоном і ризалітами, двома круглими в плані баштами з високими шпилями і рустуванням цоколя.

Додаткова інформація

Адреса: Україна, АР Крим, м. Севастополь, вул. Вокзальна, 3.

Тел.: (0692) 54-00-80, 65-51-76.

Як дістатися

Автотранспортом по трасі Е105 (М26) (Харків – Дніпропетровськ – Запоріжжя – Мелітополь – Джанкой – Сімферополь – Севастополь) або (М18) (Сімферополь – Ялта – Севастополь). По місту: вул. Генерала Мельникова – Лабораторне шосе, що переходить у вул. Ревякіна, а далі – у вул. Вокзальну.

Громадським транспортом до севастопольських залізничного / авто вокзалів, які розташовані поруч.

Виктория Шовчко